2008. március 12., szerda

16. Arab bölcsességek (II.)

(Kahlil Gibran: A Próféta kertje
ford. Palásti László)


"Mikor ébren-álmodásotokban csendben befelé figyeltek, gondolataitok hópehelyként táncolnak, és fehér némaságba öltöztetik ürességetek hangjait. És mi egyebek lennének ébren-álmaitok, mint szívetek égi fáján rügyező és virágzó felhők? És a gondolatok tán nem szirmok serege, mit szívetek szele hord széjjel dombokon s mezőkön?És ahogy a békét várjátok, míg a bennetek lévő forma nélküli alakot ölt, úgy gyülekeznek és oszlanak szét újfent majd a felhők is, amíg a Legszentebb Ujjak a szürke vágyakat kis kristály-napokká, holdakká és csillagokká gyúrják".
"Hát nem tudod, hogy a lélek számára nem létezik más távolság azon kívül, amit a fantázia nem képes bejárni? És amikor a lélek leküzdi eme távolságot, dallammá válik az belül.
A távolság köztetek és nem szívelt szomszédotok között bizony nagyobb, mint köztetek és heted-hét országon túli kedvesetek között. Mert az emlékezet számára nincs messzeség, csak a feledésből támad oly' szakadék, mit sem hangotok, sem szemetek nem képes áthidalni".
"Gyakran nevezitek az éjszakát a pihenés idejének; igazából a keresés és a találás ideje az. A nappal a tudás hatalmával ajándékoz meg és kezeteket az elfogadás művészetére tanítja, mégis az éjszaka az, ami az élet kincseskamrájához vezet benneteket.
A Nap minden élőlényt megtanít a fény utáni vágyakozásra, mégis az éjszaka az, ami mindannyiunkat a csillagokba emel.
Valóban, az éj csendje szövi az erdők fáit és a kertek virágait díszítő menyasszonyi fátylat, aztán tékozló ünnepet ülve készíti el a nászszobát, s ebben a szent csendben fogan meg a holnap az Idő ölében.
Így van ez veletek is, ha kerestek; táplálékot találtok és beteljesedést. És ha a hajnali ébredés ki is oltja az emlékezést, az álmok asztala mindig terítve áll és a nászszoba vár rátok".
"Amikor sötétség vesz körül benneteket, mondjátok azt magatoknak: 'Ez a sötétség a még meg nem született hajnal; ha most a sötétség szülési fájdalmait szenvedem is, hamar felvirrad pirkadatom, miként a domboké is reggelente'. És a liliom kelyhében megbúvó harmatcsepp is hasonlatos hozzátok, hiszen a ti lelketek is Isten szívében nyugszik. Amikor a harmatcsepp azt mondja: 'Ezerévente egyszer harmatcsepp vagyok', hát válaszoljátok neki: 'Nem tudod tán, hogy az évezred minden fénye tükröződik benned? ' "
"Testvérem és szeretettem, az idők kezdetétől minden készen áll, étel és ital megvan holnapra, mint ahogy tegnapra és mára is jutott.
Most elmegyek. De ha úgy távozom, hogy egy ki nem mondott igazságot magammal viszek, úgy ez az igazság újra megkeres majd és ösztökél akkor is, ha létezésem elemei már szétszóródtak az örökkévalóság hallgatásában. És vissza fogok jönni hozzátok, hogy olyan hangon szólaljak meg, mely a végtelen hallgatás szívében újjászületett. (...) És én jelt adok majd, hogy tudhassátok: visszajöttem beszélni mindarról, amit elmulasztottam most elmondani, hiszen Isten sem azt nem tűrheti, hogy akár egyetlen embertől is elrejtve maradjon, sem hogy szava emberi szív szakadékában kallódjon el".

Címkék: ,

19 megjegyzés:

Időpont: 2008. március 19. 4:08 , Anonymous Névtelen írta...

éosz, 24 éjjel és 31 délután (koraestig) bukiban leszünk, van kedved találkozni?

 
Időpont: 2008. március 19. 5:18 , Anonymous Névtelen írta...

izé, akkor mezeinellikukacgamilpontcom

 
Időpont: 2008. március 19. 5:30 , Blogger Éosz írta...

Sajnos, 24-én nem leszek Bukiban, és (terveim szerint) pontosan 31-én délután érkezem vissza valamikor. De addig még megbeszéljük.

 
Időpont: 2008. március 19. 7:48 , Anonymous Névtelen írta...

válaszoltam levében :)

 
Időpont: 2008. április 8. 16:20 , Blogger Andi írta...

Szia Éosz és sziasztok mindenki!

Mindnyájan romániai magyarok vagytok? Én pesti-pécsi-londoni (így, ebben a sorrendben) és csak úgy beírtam a magyar google-ba, hogy Bukarest (fotót vadásztam róla, mert ott még nem jártam), aztán másodiknak ezt a blogot adta ki. Beleolvasgattam... és az első, ami feltűnt (hülyeségnek fog hangzani, de ez a heppem), hogy nagyon jó a helyesírásotok :-) A magyaro-i magyarok már írni sem tudnak :-(
Ha nem gond, vissza-visszanéznék ide időnként... mostanában elkezdett érdekelni Románia és Bukarest...

 
Időpont: 2008. április 9. 5:08 , Blogger Éosz írta...

Kedves Andi!

Nem tudom, hogy rajtam kívül még kire gondoltál, amikor azt írtad, hogy "mindnyájan", de én valóban romániai magyar vagyok, Magyarországon pedig csak rokonlátogatóban / nyralni stb. jártam. Pontosabban erdélyi magyar vagyok, csakhogy a bukaresti egyetemi tanulmányaimat követően itt "ragadtam" a fővárosban.

Remélem, sikerült már megtalálnod interneten mindent, amit Bukarestről kerestél, és ha kedved tartja, bármikor "visszanézhetsz" ide. Ha véletlenül valamikor erre jársz (úgy értem: Bukarestben), és szükséged lesz bármiféle segítségre, nyugodtan megkereshetsz.

 
Időpont: 2008. április 9. 6:21 , Blogger Éosz írta...

Ismét Andinak:

Ha az ebben a blogban megjegyzéseket beírókra gondoltál, akkor velük kapcsolatosan elmondhatom, hogy egyedül rotnák magyarországi igazán, mert igaz ugyan, hogy márta is ott lakott házasságkötése óta, de innen Erdélyből, pontosabban (ha jól értettem egyik bejegyzését) Déva mellől ment át Magyarországra (és nemrég elköltöztek Németországba). Oszkár - bejegyzései szerint - szintén romániai magyar, de nemrég elutazott külföldre, és úgy értettem, hogy hosszabb időszakra. Kidossról a bejegyzésein kívül semmit nem tudok, Edó szintén egyetemi tanulmányai után maradt Bukarestben, akárcsak én, és ő is erdélyi. Nelli szintén erdélyi, most Temesváron lakik, de úgy értettem, hogy bizonyos időt Magyarországon is töltött, azonban erről ő biztosan többet tud mesélni.

 
Időpont: 2008. április 9. 7:35 , Blogger Andi írta...

Szia Éosz!

Igen, neked és a hozzászólóknak egyaránt szólt a kérdés.

Még kutakodom Bukarest-ügyben - valami mindig közbejön. Lehet, hogy egyszerűbb lenne odamenni? :-D

Örülök, hogy én is tetszettem neked - mármint a blog - szívesen látlak máskor is :-)

 
Időpont: 2008. április 9. 10:31 , Blogger Andi írta...

Visszajöttem, mert sikerélményem van: találtam fotókat! :-D Igaz, nem profi felvételeket és nem is újakat, túristák kattintgattak 2004-ben és feltették a netre, de a semminél azért több. Első látásra olyan, mint Budapest és London: néhol nagyon szép, néhol meg nagyon nem. Úgy látszik, ez minden fővárosra jellemző :-) Viszont van valami érdekes, izgalmas hangulata... vagy csak beleképzelem?

Mindegy, fényképek ide vagy oda, ide azért el-ellátogatok majd. És ha Bukarestbe készülök (nemtommikor), szólok majd, jó lenne személyesen is megismerkedni :-)

Ja, még valami: a blogomon leállok a zenével (csak hogy nehogy meglepetés érjen), minimális mennyiségben lesz csak ezután. Végülis erre találták fel a YouTube-ot. Ezután Londonról fog szólni ismét a fáma :-) Nem annyira érdekes téma, mint a zene (számomra), de hát nem magamnak írom a blogot... :-)

 
Időpont: 2008. április 9. 10:34 , Blogger Andi írta...

És nem 10.30valahány óra van, hanem este fél hét (Londonban). Valami gond van a blogórával...

 
Időpont: 2008. április 10. 3:34 , Blogger Éosz írta...

Szervusz, Andi!

A bukaresti fotók kereséséhez lenne egy tippem, ha eddig még nem gondoltál rá: a keresőbe azt írd be, hogy "bucuresti", vagyis a város román nevét, így hátha több és érdekesebb találatok is előkerülnek. Igaz, ez csak a fotók keresésére jó ötlet, mert valószínűleg a szövegek is románul lesznek, és ezért nem fogod megérteni azokat.

Tulajdonképpen helyénvaló a megállapításod, hogy vannak nagyon szép és nagyon csúnya részei egyaránt, csakhogy számomra - legalábbis kezdetben, illetve akkoriban még sokkal inkább, mint most - szürkének, és emiatt monotónnak tűnt, ugyanis itt szinte kizárólag minden épület szürke, ami furcsának és lehangolónak tűnhet a tiri-tarka erdélyi épületekhez szokott szemnek. De talán ez is belejátszik abba a bizonyos sajátos hangulatba, amiről te is írtál.

Érdeklődéssel fogom olvasni a Londonnal kapcsolatos bejegyzéseidet is. Nelli Húsvét táján járt ott, és jót szórakoztam a londoniakról és az angolokról szóló beszámolóján; neked is figyelmedbe ajánlom.

 
Időpont: 2008. április 10. 3:35 , Blogger Éosz írta...

Gondolom, hogy a blog órájával egyszerűen csak az a "probléma", hogy az amerikai időt mutatja. Vagy nem tudom.

 
Időpont: 2008. április 10. 4:33 , Blogger Andi írta...

Szia Éosz!

Köszi szépen a tippet, mindjárt ki is próbálom.
Nem baj, ha a román szöveg, legfeljebb megtanulom, mialatt román oldalakon szörfözök ;-) Az olaszhoz hasonlít, azt meg szeretem.

Valamennyit már a blogom elején is írtam Londonról, csak február elején úgy beleszerettem a Cove-os zenébe/zenészekbe, hogy még a vízcsapból is a muzsika folyt nálam heteken át. Előtte nagyjából London volt műsoron.
Benézek Nellihez is, kiváncsi vagyok, ő miket tapasztalt itt.

Bucuresti ( ;-) ) egy kicsit még olyan szocreál beütésű ezzel a szürkével, de majdcsak kiszinezik egyszer. Azért nekem tetszik.
Erdély is tetszik, ott már többször is jártam - és itt-ott az is szürke tud lenni.
Skopje, a kedvenc balkáni városom sem szines, mégis jól éreztem ott magam minden egyes alkalommal. Nem a szineken múlik, hidd el. Skopjeban barátaim vannak - és mindjárt nem is olyan szürke az a város :-)

 
Időpont: 2008. április 10. 5:24 , Blogger Andi írta...

Jó ötlet volt, köszönöm! :-) Igaz, kicsit módosítottam, mert a sima bucuresti-vel nem sokra mentem, úgyhogy beírtam, hogy bucuresti fotografii (ez utóbbit kilogikáztam egy román weboldalról) és egy csomó gyönyörű fotót találtam! :-) Közben meg megtanultam románul.
vedere - látkép vagy kilátás, strada - utca, piata - tér, statuia - szobor vagy emlékmű, fantana arteziana - szökőkút, casa - ház vagy épület, teatrul - színház, banca - bank, az "i" meg valószínűleg a többes szám jele, stb., stb. :-)
Holnap románul írok, jó? :-D

Sajnos Nelli blogjába nem tudtam innen belemenni, a webcímet meg nem tudom :-(

 
Időpont: 2008. április 10. 5:25 , Blogger Éosz írta...

Andinak:

Tulajdonképpen egyetértek :-)))

 
Időpont: 2008. április 10. 6:48 , Blogger Andi írta...

Éosz, légyszives gyere vissza hozzám, ha lesz majd egy perced, mert velem az élen itt állunk tökhülyén és nem tudunk románul! :-) Légyszives, fordítsd le, amit a blogomra írtál, csak sejtem, mi lehet. De ha nem akarod nagy nyilvánosság előtt megfejteni, akkor az emilemre is küldheted: anandihu@gmail.com
Köszi szépen! :-)

 
Időpont: 2008. április 19. 2:07 , Blogger Andi írta...

Halihó!

Itt vagyok ám, nem vesztem el :-)

 
Időpont: 2008. április 24. 5:18 , Blogger Éosz írta...

Szia!
Én is itt vagyok, és én sem vesztem el :-)))))
Holnap talán másképpen is "itt leszek".
Addig is minden jót! :-)

 
Időpont: 2008. április 25. 10:50 , Blogger Andi írta...

Köszi! Neked is! :-)))

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal